Navigation Menu+

Què comprar al Novembre i Desembre

Posted on oct. 25, 2015 by

  1. Magranes: Tan nutritiva com deliciosa. La magrana és una fruita refrescant, tant presa al natural com a ingredient de sucs. Ens aporta energia gràcies al seu contingut en vitamines (A i C) i en minerals (potassi, fòsfor). Es pot utilitzar per a preparar delicioses receptes, com per exemple amanides.
  2. Pastanagues: Entre les seves propietats nutricionals s’inclouen el que són una excel·lent font d’antioxidants, essencials per frenar l’envelliment cel·lular per efecte dels radicals lliures. En particular, les pastanagues reforcen el sistema immunològic i protegeixen les artèries. A més, són bones per cuidar la salut dels ulls.
  3. Carbassa: Sens dubte, la tardor és l’estació de les carabasses, especialment rica en àcids grassos Omega 3. De sabor dolç, és un ingredient ideal per preparar primers plats (puré de carbassa o melmelada de carbassa , per exemple) i postres. És rica en vitamines (A i C) i és un excel·lent diürètic, per la qual cosa no ha de faltar en les dietes d’aprimament i desintoxicant.
  4. Caqui: És la fruita típica de la tardor, ric en vitamines A i C. Això sí, compte amb menjar massa perquè també són rics en calories.
  5. Kiwi: Especialment valorat pel seu contingut en vitamina C (conté al voltant de 85 mg per cada 100 grams). És ric també en antioxidants, eficaç per combatre els efectes dels radicals lliures en l’organisme. També ajuda a reforçar el sistema immunològic i ajuda a prevenir els símptomes dels refredats.
  6. Xicoira: Un vegetal especialment recomanat per depurar l’organisme. La xicoira afavoreix la digestió, sent un bon aliat per combatre els problemes de restrenyiment. És un vegetal molt ric en minerals i vitamines. Ajuda a desintoxicar l’organisme, especialment quan volem combatre la inflor abdominal.
  7. Bolets: A la tardor és temporada de bolets. Això sí, si anem a agafar directament del camp, per evitar problemes com intoxicacions , cal acudir sempre amb un expert. No s’han d’agafar mai a l’atzar, ja que alguns exemplars són verinosos. Els bolets són riques en fibra, vitamina B i potassi. A més tenen molt poques calories, pel que són aliment ideal per cuidar el pes.
  8. Remolatxa: Aproximadament el 90% és aigua, a més de fibra, vitamines, proteïnes i minerals com sodi, potassi, calci, fòsfor i ferro. És una hortalissa refrescant i remineralitzant, estant especialment recomanada en casos de problemes d’anèmia. És útil per depurar l’organisme.
  9. Api: L’api , a més de ric en aigua, també ho és en minerals (calci, ferro, potassi, sodi, fòsfor) i fibra. A més, conté vitamines C i K i, en menor mesura, B i E. És un aliment ideal per purificar i depurar l’organisme. Té a més un efecte calmant sobre el sistema nerviós. Si estàs a dieta, inclou en la dieta.
  10. Gerds: Formen part de la família de les fruites vermelles , excel·lent font d’antioxidants i que a més ajuda a recuperar la línia. Les gerds són riques en vitamina C. També contenen àcid elàgic, un poderós antioxidant que pot bloquejar les cèl·lules tumorals, especialment a l’intestí.
  11. Figues: Rics en vitamina A, a més de contenir potassi, ferro i calci. La figa és una fruita que ajuda a enfortir els heusos, així com la salut de la pell de les dents i dels ulls.Té un alt contingut en sucre, reportant energia immediata. És un bon aliat per aconseguir una aportació energètica ràpid.
  12. Pèsols: Rics en fibra són ideals per a les dietes d’aprimament (baixos en calories) i per a les dietes de persones amb diabetis. A més, gràcies precisament al seu contingut en fibra, ajuden a prevenir el restrenyiment. Són fàcils de digerir.
  13. Mongetes verdes: Entre altres propietats, són riques en vitamines (A, B, C i E) i en minerals (calci, ferro i potassi). Ajuden a regular els nivells de colesterol i també exerceixen, gràcies al seu contingut en lecitina, una acció inhibidora contra el greix.
  14. Ruibardo: Apreciat sobretot pel seu efecte laxant. Es pot prendre en infusió abans dels àpats, el que afavoreix la digestió i ajuda al fetge. A més de la seva acció antiinflamatòria, investigacions científiques també han constat que té efectes antitumorals, ajudant a augmentar els nivells de polifenols, capaços de plantar cara a les cèl·lules canceroses.
  15. Rave: Es pot utilitzar com a remei natural per al tractament de trastorns com asma o malalties pulmonars. També té propietats depuratives, per la qual cosa és un bon remei per calmar la tos. Prendre una tassa de suc de rave abans de menjar és bo si tenim problemes de fetge.
Sigues sociable, comparteix!

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Us de cookies

Aquest lloc utilitza cookies per que vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continúa navegant està consentint l'acceptació de les cookies i també l'acceptació de la nostra política de cookies, Clica l'enllaç per obtenir.més informació

ACEPTAR
Aviso de cookies