Navigation Menu+

Alvocats, 15 beneficis

Posted on Abr 5, 2013 by

Els alvocats o també coneguts, en alguns països, com les peres de cocodril, són el fruit d’un arbre pertanyent a la família de Lauraceae. En aquest grup arbres també podem trobar la càmfora, la canyella i el llorer. Es creu que aquests fruits són originaris de Mèxic, ja que el nom de “alvocat” deriva de la paraula asteca o náhuatl “ahuacatl”, que significa “testicle” a causa de la semblança d’aquesta fruita amb la forma d’un testicle.

Els alvocats són molt populars a la cuina vegetariana, com a substitut de la carn en els entrepans i en les amanides a causa del seu alt contingut en greixos. S’utilitza com a base per a la recepta mexicana coneguda com guacamole, així com farciment per a diversos tipus de sushi, incloent rotllets de Califòrnia. La seva presència és popular com acompanyament del pollastre i per untar en torrades, normalment es serveix amb sal i pebre.

En alguns països, com Indonèsia, Filipines, Vietnam i Brasil, els alvocats s’utilitzen amb freqüència per afegir als batuts i ocasionalment també forma aparador de gelats i altres postres.Aquestes postres begut es fa amb gelat de llet, sucre i gel picat. De vegades també s’adorna amb xocolata líquid.

Els alvocats són considerats un dels aliments més saludables del planeta, ja que contenen més de 25 nutrients essencials, incloent les vitamines A, B, C, E, i K, coure, ferro, fòsfor, magnesi i potassi. De fet, per obtenir el potassi d’un sol alvocat, hauries de menjar-te dos o tres plàtans. Els alvocats també contenen fibra, proteïnes i uns beneficiosos fitoquímics com el beta-sitosterol, la glutationa i la luteïna, que ajuden a protegir nuetro organisme contra diverses malalties.

D’altra banda, l’alvocat és una de les fruites amb més alt contingut en calories que podries menjar.Això és a causa dels seus grans quantitats de continguts grassos, aproximadament 20 vegades més gran que la mitjana d’altres fruites. Tot i que l’alvocat té un alt contingut en greixos, aquests greixos no són dolentes, ja que el seu contingut sobretot es basa en greixos monoinsaturats, que són la varietat més saludable que hi ha.

Seguidament t’exposem els 15 beneficis per a la salut que l’alvocat ens ofereix:

  • Manté un cor saludable: L’alvocat conté vitamina B6 i àcid fòlic, que ajuden a regular els nivells d’homocisteïna. Un alt nivell d’homocisteïna està associat amb un major risc de malalties del cor. A més d’això, l’alvocat també conté vitamina E, glutationa i greixos monoinsaturats que ajuden a mantenir un cor sa.
  • Redueix el colesterol: Els alvocats són rics en un compost anomenat beta-sitosterol, que ha demostrat ser eficaç en la reducció dels nivells de colesterol en sang. Segons un estudi, els pacients amb lleu hipercolesterolèmia que inclouen alvocats en la seva dieta durant 7 dies obtenen un 17 per cent de disminució en els nivells totals de colesterol a la sang i una disminució del 22 per cent tant en el colesterol LDL (colesterol dolent) com en els triglicèrids i un augment del 11 per cent en el colesterol HDL (colesterol bo).
  • Controla la pressió arterial: Els alvocats són també una gran font de potassi, que ajuda a controlar els nivells de pressió arterial.
  • Propietats antiinflamatòries: En els alvocats s’han trobat compostos fitonutrients, com els polifenols i els flavonoides que s’ha demostrat que tenen propietats antiinflamatòries, reduint així el risc a desenvolupar malalties inflamatòries i degeneratives.
  • Promou la salut ocular: L’alvocat és una excel · lent font de luteïna carotenoide, que ajuda a protegir-nos contra la degeneració macular relacionada amb l’edat i les cataractes.
  • Regula els nivells de sucre en la sang: Els greixos monoinsaturats (greixos bones) dels alvocats poden revertir la resistència a la insulina, que ajuda a regular els nivells de sucre en la sang. Els alvocats també contenen més fibra soluble, de manera que ajuda a mantenir estabilitzats els nivells de sucre.
  • Prevé defectes de naixement: Els alvocats són rics en una vitamina B coneguda com àcid fòlic. Una tassa de alvocats et proporciona aproximadament el 23% del valor diari d’àcid fòlic necessari. L’alta quantitat de l’àcid fòlic de l’alvocat és essencial en la prevenció de defectes de naixement, com ara defectes del tub neural i de l’espina bífida.
  • Redueix el risc d’accidents cerebrovasculars: Els alts nivells de folat en els alvocats també protegeixen el nostre organisme contra l’ictus. Un estudi ha demostrat que les persones que consumeixen una dieta rica en folat, tenen un menor risc d’accident cerebrovascular que els que no ho fan.
  • Protegeix contra el càncer: Molts estudis han demostrat que l’alvocat pot inhibir el desenvolupament del càncer de pròstata. L’àcid oleic de l’alvocat també és eficaç en la prevenció de càncer de mama.
  • Lluita contra els radicals lliures: Els alvocats contenen glutationa, un poderós antioxidant que ajuda a combatre els radicals lliures de l’organisme.
  • Antienvelliment: Com que és una fruita rica en antioxidants, l’alvocat és beneficiós en la prevenció dels símptomes de l’envelliment. El glutatió o glutationa l’alvocat pot estimular el nostre sistema immunològic, retardar el procés de l’envelliment i fomentar un sistema nerviós saludable.
  • Treu el mal alè: Els alvocats són un dels millors esbandides bucals naturals i també, un dels millors remeis per al mal alè. Aquesta fruita neteja l’intestí que és la principal causa d’aquesta desagradable condició.
  • Augmenta l’absorció de nutrients: El consum d’alvocat està vinculat a una creixent absorció de nutrients. Un estudi suggereix que, quan els seus participants van menjar amanides amb alvocats, aquests van absorbir cinc vegades més la quantitat de carotenoides (un grup de nutrients entre els quals s’inclouen el beta carotè i el licopè) que els que no van menjar alvocats.
  • Té cura de la pell: S’afegeix oli d’alvocat a molts cosmètics per la seva capacitat per nodrir la pell i fer que la teva pell brilli. També ajuda en el tractament de la psoriasi , una malaltia que causa enrogiment i irritació a la pell.
  • Ajuda a engreixar: L’alvocat té 200 calories per cada 100 grams. En general, les fruites tenen aproximadament entre 60 i 80 calories per cada 100 grams. A causa de les altes quantitats calòriques, els alvocats són uns bons aliments per incloure en les dietes de les persones que volen augmentar de pes. L’alvocat és una font saludable de calories, a diferència de molts altres aliments rics en calories que poden contenir excés de greixos saturats i sucres.

font :http://alimentos.org.es/

Us de cookies

Aquest lloc utilitza cookies per que vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continúa navegant està consentint l'acceptació de les cookies i també l'acceptació de la nostra política de cookies, Clica l'enllaç per obtenir.més informació

ACEPTAR
Aviso de cookies